SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA

Blog ini adalah untuk semua insan yang suka keamanan, perpaduan dan cinta pada Tuhan Yang Maha Esa

Isnin, 10 November 2008

Lawatan KerjaKu ke Melaka dan Johor

Pada Rabu dan Khamis pada 6 dan 7 Nov 2008 aku telah ditugaskan untuk membuat lawatan ke Melaka di Air Keroh yang bernama tempat X ...biasalah kerja nasib baik bawa kawan sebagai guide pembawa peta hendak dituju ditempat X...sampai di tempat X aku disambut oleh tuanpunya tempat..sesi lawatan pun bermula kerjaku sampai pukul 4.30 petang, penat juga itupun aku hampir sesat semasa nak pergi ke tempat X di Air Keroh tu.


Selepas itu aku pun baca peta nak pergi ke tempat Y di Tangkak Johor inilah firstime aku pergi sana , akupun apa lagi tengok peta apa yang adalah......dari Air Keroh Ke Tangkak tu lebih kurang sejam...sampai Pekan Tangkak aku pun meronda mencari hotel..orang kata kalau tader hotel kat Tangkak terus ke Segamat lebih kurang 25 ke 30 km.........Cari punya cari jumpalah aku sebuah hotel 4 tingkat yang baru namanya Hotel Ophir ....kadarnya pun OK ..amoi yang jaga tu baiklah..cun lak tu ....apa-apa pun aku ucapkan tkasih lah hotel tu memang berbaloi..saper2 yang pergi Tangkak bolehlah tinggal disana ratenya dari RM75 ke atas......


Lepas aku check in dan solat aku pun rondalah pekan Tangkak jam 6.30 ptg cari apa yang patut untuk ole-ole.


Pada khamis pagi bermulalah aku ke tempat Y wah jaraknya lebihkurang 30km..jalannya bengkang-bengkok..siap lalu kaki gunung ledang lagi...habis kerja di tempat Y jam dah tunjuk hampir pukul 4.50 ptg. Aku pun bertolak balik ....OPssss..aku singgah jap dekat kaki gunung ledang pukul 5.10 ptgtukar baju.....beli ole-ole nak mandi dah gelap....6.30 aku balik rumah ku..lepas hantar kawan kat AU3 ...aku sampai jam 10.00 mlm...penat weiii.....lepas tu aku deman....pergi klinik RM45 terbang dah ler masa nak pergi aku servis kereta aku RM150.00 habis...Claim tak tahu berapa yang dapat...????. Tapi tugas itu amanah.........byeee

Tiada ulasan:

Catat Ulasan