SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA

Blog ini adalah untuk semua insan yang suka keamanan, perpaduan dan cinta pada Tuhan Yang Maha Esa

Isnin, 10 November 2008

Hobi Mengumpul Duit Lama dan Edisi Terhad

Mengumpul duit lama ataupun wang adalah merupakan satu hobi yang menguntungkan, hobi ini kebanyakan dipolopori oleh kaum Cina.......Aku mula bertukar hobi ini dah hampir 5 tahun...selepas ku simpan secara kecil-kecilan....Aku jumpa satu cina...member akulah dia yang bagi tahu supaya aku seriuskan sikit dalam hobi ini.....Hobi ini sebenarnya adalah satu hobi berbentuk pelaburan jugak ler...tapi masa panjang.
Sebenarnya dalam hobi ini kita perlu fokus kepada satu negara ajer...so aku fokus kepada matawang negara akuler...Malaysia....buat masa sekarang aku mempunyai pelbagai koleksi yang menarik dan sukar didapati..cth duit kertas zaman british bernilai 10 sen, duit zaman jepun , duit kertas lama zaman cetakan 1960an hingga sekarang, no siri ZA, ZB, ZC bagi duit not kertas to replacement note ler kalau nak tahu...duit -duit siling tu zaman 1867 sehingga sekarang termasuk duit pemerintahan brooke di serawak zaman tu...sebelum merdeka ler...selain daripada duit 1/2 sen dan 1 sen zaman British.....so saper yang terbaca ruangan ini bolehlah syer dengan aku idea-idea bak mengumpul duit.....tgh mencari duit 10 sen 1971 dan RM 1 bertandatangan Aishah.....wasalam...byeeeeee.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan