SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA

Blog ini adalah untuk semua insan yang suka keamanan, perpaduan dan cinta pada Tuhan Yang Maha Esa

Khamis, 3 September 2009

Selamat Berpuasa Kepada Semua Muslim dan Muslimat

Emmm...nampaknya aku dah terlewat untuk mengucapkan selamat berpuasa kepada semua muslim dan muslimat....memandangkan sejak akhir-akhir ini aku terlalu sibuk dengan pelbagai urusan maka tak sempat aku nak menjengah laman blog aku nie..tapi aku masih ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat berpuasa kepada semua.....salam khabar buat semua blogger, maka pada bulan yang sungguh mulia ini marilah kita bersama-sama meningkatkan amalan masing-masing sesungguhnya di bulan yang mulia pahala yang dijanjikan oleh Tuhan yang maha Esa adalah besar bagi orang-orang yang beriman.
Pada bulan ini marilah kita bersama-sama mengurangkan segala aktiviti yang melalaikan, membazirkan dan apa lagi aktiviti yang subahat dan membawa dosa.....sesungguhnya di bulan ini peluang keemasan kita untuk mendekati diri kita pada Allah adalah sungguh besar...di bulan ini kita perhatikan masjid dan surau sentiasa di penuhi oleh kaum muslimin dan muslimat untuk mengerjakan solat tarawikh dan mendengar tazkirah.
Di bulan ini kita berasa bangga melihat masjid dan surau yang hampir penuh berbanding dengan bulan -bulan yang lain-lain.....alangkah indahnya jika perkara ini dapat diteruskan selama-lamanya. Di bulan ini kita boleh juga mengambil kesepatan untuk perpaduan semua orang islam tanpa mengira bahasa dan warna kulitnya. Sesungguhnya insan yang mulia disisi Tuhan yang maha esa ialah orang-orang yang beriman.
Semoga sedikit nasihat ini berguna kepada pembaca blog ini...salam ramadhan diucapkan moga kaum muslimin dan muslimat sentiasa di beri perlindungan dari Allah yang Maha Esa....byee.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan