SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA

Blog ini adalah untuk semua insan yang suka keamanan, perpaduan dan cinta pada Tuhan Yang Maha Esa

Khamis, 23 Julai 2009

Cintailah Pasangan Anda

Emm.... tajuk nie aje aku nak tulis...memandangkan dalam suratkhabar terdapat banyak isu keruntuhan rumahtangga..yang berlaku pada akhir-akhir ini...sebenarnya setiap orang yang dilahirkan di muka bumi ini telah ditakdirkan akan hidup dengan pasanganya ini memandangkan bahawa Allah telah menetapkan bahawa jodoh, maut dan rezeki itu telah ditetapkan ketentuan oleh Yang Maha Pencipta.
Kita Berbicara secara ikhlas dan bukan hipokrit bahawa setiap insan yang ditanya akan menginginkan pasanganya lawa(handsome), cerdik, sedap mata memandang, ada umphhh dan berbagai kriteria lagi tetapi sejauh mana kita mendapatnya hanyalah Tuhan yang menentukan walaubagaimanapun kita mestilah berusaha secara ikhlas dan sedia menerima jodoh yang telah ditetapkan.
Jika kita renung sejenak kejadian kita. kita hanyalah makhluk ciptaanya dan berbagai hadis yang kita baca atau dengar mengatakan bahawa hidup didunia ini terlalu singkat ada yang mengatakan ibarat berteduh disebatang pokok di waktu panas sebelum menuju ke tempat yang abadi.
Justeru daripada itu jika difikirkan ini adalah ujian daripada Tuhan untuk menilai sejauh mana kesabaran kita ingatlah, ingatlah dan ingatlah bahawa mati itu pasti, alam kubur itu pasti, kiamat itu pasti neraka dan syurga itu pasti.
Hidup didunia ini bagi orang yang beriman adalah satu cabaran yang sangat hebat.......
Pasangan anda ? ingatlah jika tiada pasangan anda anda akan kehilangan tempat bergurau, tempat untuk melepaskan segala masalah, rakan bicara, jururawat peribadi dan mungkin juga sebagai rakan bergaduh....maksudnya bertengkar....renungkanlah....kita akan kehilangan semua ini.....sebuah rumah yang kosong........kosong....dan kosong.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan