SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA

Blog ini adalah untuk semua insan yang suka keamanan, perpaduan dan cinta pada Tuhan Yang Maha Esa

Rabu, 8 April 2009

Sebuah Kehidupan

Ku Terdengar Suara Azan
Memanggil hambanya yang beriman
Demi menuju ke satu tempat yang suci, aman dan damai
Untuk insan-insan yang bertaqwa

Tetapi kadang-kadang aku alpha
Dik kesibukan duniawi ini
Walaupun diri ini telah berjanji
Untuk mengadapnya setiap 5 waktu

Waktu ini sangat laju berlalu
Adakah amalku telah banyak di bawa
Ataupun sebaliknya
Oh Tuhanku bimbinglah aku walaupun setiap saat.

Tuhanku, aku hanya insan yang lemah
Didunia ini penuh dengan likunya
Kadang-kadang aku lupa
Untuk menjadi insanmu yang beriman

Ampunilah aku,Ku hanya mampu bermunajat padaMu
Ku berdoa padaMU
Bimbinglah aku, redhakanlah aku di dunia ini
Demi menuju ke tempat abadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan